ראש צוות המו"מ לשיחות עם לבנון התפטר במפתיע

    נתי קאליש No Comments on ראש צוות המו"מ לשיחות עם לבנון התפטר במפתיע

    רגע לפני חתימת ההסכם השנוי במחלוקת על הגבול הימי עם לבנון, ראש צוות המשא ומתן לשיחות בין המדינות החליט להתפטר מתפקידו | בסביבת רה"מ המעבר טוענים שזה בעקבות כך שלא הוא ניהל את המגעים, ומקורביו טוענים שזה בשל התנגדותו להסכם

    אסדת גז. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    7:31
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on רק בן 20: סמ"ר חיים סבח ז"ל נפל בלחימה בצפון הארץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נושא הסכם הגבול הימי עם לבנון ממשיך לעורר סערות, והיום פורסם כי ראש צוות המשא ומתן לשיחות בין ישראל ללבנון, אודי אדירי החליט להתפטר מתפקידו, רגע לפני סיום השיחות על הגבול הימי.

    גורמים במשרד ראש הממשלה מסרו, כי אדירי התפטר נוכח העובדה כי מי שניהל את המגעים בפועל היה ראש המל"ל איל חולתא. לפי הגורמים, אדירי "עסק באנרגיה בלבד ולא מכיר את הצד הביטחוני והמדיני של ההסכם".

    מנגד, בסביבתו של אדירי, שמשמש כראש צוות המו"מ לשיחות בין ישראל ללבנון משנת 20202, טוענים כי הוא התפטר על רקע התנגדותו להסכם המתגבש.

    תגובת משרד האנרגיה: "אודי אדירי, אשר שימש בשנתיים האחרונות כראש צוות המו״מ, ביקש משרת האנרגיה לסיים את תפקידו לקראת התחלת עבודה חדשה. אודי הציע את עזרתו גם בהמשך התהליך אם יידרש. אנו מודים לו על פעילותו המסורה לקידום המו"מ ומאחלים הצלחה רבה בהמשך. מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת, החליף את אדירי בראש צוות המו"מ".
    היום בבוקר, הפרשן הבכיר לענייני ערבים צבי יחזקאלי שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר", והסביר כי זהו הסכם כניעה לנסראללה. לטענת יחזקאלי, אם לבנון לא תמצא גז בקאנא, נסראללה ידרוש גם את כריש, ואם כן יימצא גז, הכסף יילך לחיזבאללה ולא לאזרחי לבנון האומללים.
    אמש תקף יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו את ההסכם המתגבש וכתב: "יאיר לפיד נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה. הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לכם, אזרחי ישראל. הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו".
    הבוקר ראש ממשלת המעבר לפיד הגיב לנתניהו: "קצת עובדות לנתניהו, פשוט כי הוא לא ראה את ההסכם: ישראל מקבלת 100% מצרכי הביטחון שלה, 100% ממאגר כריש ואפילו חלק מהרווחים של המאגר הלבנוני. אני מבין שכואב לכם שלא הצלחתם להשיג הסכם כזה, אבל זו לא סיבה להתגייס לתעמולה של נסראללה. אפשר לפרגן קצת לממשלה שעובדת ומביאה תוצאות לעם ישראל".
    השגריר האמריקני לשעבר דיוויד פרידמן תקף את ההסכם וכתב: ״הקדשנו שנים בניסיון לתווך עסקה בין ישראל ללבנון על שדות הגז הימיים השנויים במחלוקת. היינו קרובים מאוד עם חלוקה מוצעת של 55-60% ללבנון ו-45-40% לישראל. איש לא דמיין אז שהתוצאה תהיה 100% ללבנון ו-0% לישראל. אשמח להבין איך הגענו לכאן״.

     



    0 תגובות